هواشناسی: بارش‌ها تا جمعه تشدید می‌شود | سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می‌شود (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سقوط هولناک بنر تبلیغاتی در هند | ۳ نفر کشته و ۵۲ تَن زخمی شدند + فیلم دستگیری ۲ متهم به ۲۱ فقره موبایل قاپی در مشهد شکایت ۱۰هزار نفر از شرکت فایزر برای تولید داروی سرطان‌زا از رنجی که می‌برند | نگاهی به خشونت‌های مغفول مانده علیه مردان تخصیص اعتبار به راه‌آهن زاهدان-مشهد به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد دستور اژه‌ای برای پرونده «فولاد مبارکه» و «چای دبش» تخم هندوانه سرشار از خواص دوران بارداری نباید سبب نادیده گرفتن علائم هشدار بیماری‌ها در مادر شود تایید تعطیلی بیمارستان مهرگان مشهد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حدود ۴۲ درصد علل مرگ و میر ناشی از سرطان‌های سیستم زنانه، مربوط به سرطان تخمدان است همه چیز درباره ویروس کرونا جدید سال ۱۴۰۳ با نام «فلیرت» سفر زوج استرالیایی با خودروی ۱۰۰ ساله به ایران آغاز عملیات بازگشت زائران خراسانی از اول تیرماه خواهد بود اعترافات پسر هفده‌ساله مشهدی که از سر خشم و غرور آدم کشت + عکس نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد علت مرگ «ریشا» شیر باغ وحش مشهد مشخص شد | بیانیه مشترک دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٢۴ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | بارش باران و کاهش دما از فردا قول مساعد وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون برنامه هفتم انجام می‌شود
سرخط خبرها

برنامه‌ریزی برای تولید و کاشت سالی ۲۵۰ میلیون نهال در کشور

  • کد خبر: ۲۱۶۰۶۸
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
برنامه‌ریزی برای تولید و کاشت سالی ۲۵۰ میلیون نهال در کشور
معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: تاکنون ۲۵۰ میلیون نهال برای سال نخست تولید کرده‌ایم و ۸۰ میلیون نهال نیز کاشته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تقی شعبانیان درباره طرح کاشت یک میلیارد درخت گفت: این طرح در پی دستور رئیس‌جمهور در شهریورماه سال گذشته مطرح شد که در ادامه رهبر معظم انقلاب بر اجرای آن تأکید کردند. معظم له فرمودند اگر هر ایرانی سه نهال بکارد، این طرح محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح خیلی جدی در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی کشور شروع شد، اظهار کرد: طوری برنامه‌ریزی‌شده است هر سال ۲۵۰ میلیون نهال تولید و کاشت شود. این کار با هدف کاهش معضلات زیست محیطی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از گسترش بیابان‌ها و پاسخ گویی به بخشی از نیاز چوبی کشور و همچنین افزایش و ارتقای سرانه فضای سبز در حاشیه شهرها و داخل شهرها شروع شده است.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور میزان پیشرفت این طرح بیان کرد: در سال نخست، ۲۵۰ میلیون نهالی که برنامه‌ریزی‌شده بود تولید شد. در مجموع، گونه‌های جنگلی، فضای سبزی، بیابانی و زراعت چوبی و همچنین نهال مثمر باغی در بخش خصوص و دولتی با مشارکت اقشار مختلف تولید شد و بنابراین در تولید نهال، از برنامه عقب نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در فصل کاشت قرار داریم، اظهار کرد: اوج فصل کاشت معمولاً در اسفندماه تا نیمه فروردین‌ماه است و در بعضی از استان‌ها تا نیمه اردیبهشت‌ماه یا اواخر اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

شعبانیان در ادامه سخنان خود در یک برنامه رادیویی افزود: حدود ۴۰ میلیون نهال در بخش دولتی با مشارکت مردمی کاشته شده است و حدود ۴۰ میلیون هم در بخش خصوصی کاشته شده است که عمدتا در بخش زراعت چوب قرار دارند و بقیه آنها در حوزه فضای سبزی هستند. بنابراین تاکنون ۲۵۰ میلیون نهال تولید و ۸۰ میلیون کاشته شده است.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درباره برنامه زمان‌بندی اجرای این طرح اظهار کرد: این برنامه قرار است طی چهار سال اجرایی شود و هر سال باید ۲۵۰ میلیون نهال کاشته شده است. به ۸۰ میلیونی که کاشته شده است، روزانه پنج تا ده میلیون نهال اضافه می‌شود و چون در فصل کاشت قرار داریم، روزانه به این آمار اضافه می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->